perjantai 11. elokuuta 2017

8x juuri nyt

Olen innoissani: bloggaamisesta. Oon saanut elokuun aikana kivan moodin blogitekstien kirjoitteluun ja blogin päivittelyyn. Tekstejä on tullut julkaistua hieman alle puolessa kuukaudessa enemmän kuin koskaan kuukauden aikana! Kauaa tämä postaustahti valitettavasti ei tule jatkumaan, sillä Talitintin synnyttyä mun ykkösprioriteetti on hänen tarpeistaan huolehtiminen - kotia ja parisuhdetta unohtamatta. Toivottavasti löydän aikaa myös blogille ja pystyn julkaisemaan pari tekstiä viikossa!

Haluan: kaivaa pakastimen kätköistä päivän toisen mehujään. Raskauden aikana mulla ei oo erityisemmin mielihaluja ollut muuhun kun mehujäihin. Hassua sinällään, sillä ennen raskautta en tykännyt mehujäistä lainkaan. Ja tiedoksi, mun suosikkeja on koppikset ja ässä mixit!

Luen: Sofi Oksasen kirjoittamaa Puhdistus romaania. Mun on pitkään pitänyt lukea tää kyseinen kirja, sillä kirjan menestys on ollut jotain aivan käsittämätöntä. Puhdistus ei kuitenkaan sovellu kauhean nuorille lukijoille, sillä se käsittelee monia rankkoja aiheita. Tähän mennessä kertomus on ollut varsin mielenkiintoinen ja mukaansa tempaava. 

Kuuntelen: avoimesta ikkunasta kantautuvia yön ääniä. Läheisellä tiellä huristelee satunnaisia autoja ja aina välillä kävelytietä pitkin kulkee äänekkäästi höpötteleviä ihmisjoukkoja. Linnut sirkuttavat sävelmiään ja taivaalla lentää lentokoneita.

Haistan: yökosteuden huumavan tuoksun. Oon aina tykännyt kesäöiden tuoksusta ja vaan sitäkin varten tykkään kesäiseen aikaan käydä öisin ulkona. Yökosteuden tuoksu 



Katson: tietokoneen ruutua ja sotkuista keittiötä. Pitäisi siivota, mutta tällä hetkellä en siisteydestä jaksa kantaa kovin suurta stressiä. (Tähän kohtaan oisin halunnut sanoa muiden tapaan jonkin sarjan tai leffan, mutta mä en katso telkkaria tai netflixiä yms. Itse asiassa meidän kotoa ei edes löydy televisiota enkä koe sellaista tarvitsevani. Valitettavasti mies on hieman eri mieltä...)

Odotan: Talitinttiä syntyväksi! Mitä lähempänä laskettu aika on, sitä kärsimättömämmäksi muutun. Toisaalta nautin siitä, kun saadaan olla miehen kanssa vielä kaksistaan, mutta kyllä mä jo ilomielin voisin tuosta masusta luopua. Odottavan aika on pitkä!

Suunnittelen:
tulevien blogitekstien aiheita. Erilaisia aiheita on kertynyt ihan kiva määrä, mutta mitkää niistä ei ole sellaisia, joista haluasin nyt kirjoitella. Keräilen kuitenkin kaikki aiheet talteen, jotta mulla on inspiraation puutteessa ideoita mihin tarttua. 

Ps. teksti on kirjoitettu ennakkoon ja on täten ajastettu. Siksi jotkut kohdat käsittelevät yöllisiä fiiliksiä. Mistä keksitte blogitekstien aiheet? Onko sulla joku ideapankki, jonne keräilet postausideoita ylös?

Melissa 

10 kommenttia:

  1. Mä itse kirjoitan postausaiheita ylös puhelimen muistioon sitä mukaan kun ideoita ilmestyy mieleen. Kannattaa kokeilla sitä, koska kun ei keksi kirjoitettavaa, valitsee vaan sieltä! Kiva postaus muuten :)

    www.ellileppiniemi.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä samanlaisia postauksia on jonkin aikaa pyörinyt eri blogeissa ja oon niistä myös itse tykännyt. Lisäsin mukaan pari (vaiko vai yhden) itse keksimääni kohtaa, tavoite oli kymmynessä "jutussa", mut päädyin kahdeksaan mielikuvitoksettomuuteni takia.

      Poista
  2. Säkin teit tän postauksen, jes! :) Mä saan yleensä parhaimmat postausideat öisin ja sillon yleensä kirjotan kännykän muistioon ne ylös. Usein mun postausideat tulee myös muiden blogeista tai ihan netistä etsimällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oli pakko tarttua tähän ideaan ;D. Mäkin saatan kirjoittaa puhelimen muistioon postausideoita, mikäli ne juolahtaa mun mieleen silloin, kun en ole koneen äärellä. Joskus koitan katsella inspiraatiota postauksiin muista blogeista, mutta harvoin sillä tavalla keksin mitään.

      Poista
  3. Mukavia juttuja kirjoitit <3 Mä aika usein myös kirjoitan muistiin jos keksin jonkun postausaiheen ja välillä kun ei keksi mitään järkevää aihetta niin pidän blogin kirjoittelussa taukoa ja sitten taas huomaakin että aiheita piisaa :) Iloista viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää viikonloppua sullekin! Tuo inspiraation 'odottelu' on varmasti hyvä keino, tauon aikana kerkeää asennoitua bloggaamiseen ihan uudella innolla :)

      Poista
  4. Kirjoittelen ideoita muistilapuille ja kännykkään ylös. Minulla on myös muistikirja, johon kirjoitan laajemmin postausten runkoja inspiksen iskiessä. Usein ideat kumpuavat eletystä elämästä ja arjesta. Tulee jokin ajatus, jonka haluan jakaa muiden kanssa.
    Tällä kertaa sinä inspiroit minua tällä postauksellasi ja pistän sen jakoon omassa blogissani. Kiitos kivasta kirjoituksesta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tollaisen laajemman suunnitelman teko on tosi jees. Ite harvemmin teen niin, sillä oon vähän turhan kärsimätön. Yleensä kuitenkin ennen kirjoittamisen aloitusta listaan ranskalaisilla viivoilla tekstinkäsittely tiedostoon asioita, joista haluan tekstissä mainita.

      Poista